Повернутися до звичайного режиму
FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

Методична робота

Організація методичної роботи педагогічних працівників

Заходи Відповідальний Відмітка про виконання
ПРОТЯГОМ РОКУ
Участь учителів в семінарах, конференціях, майстер-класах, тренінгах різного рівня організації Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Поширення власного досвіду у фахових педагогічних виданнях Вчителі школи
Обмін досвідом роботи. Взаємовідвідування уроків. Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Організація курсової перепідготовки Кузьміна Я.П.
Виготовлення вчителями наочності та дидактичного матеріалу Вчителі школи
Організація участі учнів у Всеукраїнських та Міжнародних інтерактивних конкурсах та інтернет-олімпіадах Вчителі школи
Організація підготовки учнів для участі в турнірах, олімпіадах, конференціях різних рівнів. Вчителі школи
СЕРПЕНЬ
Співбесіда з учителями з метою визначення готовності до роботи в новому навчальному році (знання вимог стандарту освіти, навчальних програм, наявність навчально-методичного забезпечення з предмета) Колосова В.П., Кузьміна Я.П., керівники МЦ
Уточнення списків учителів для курсів підвищення кваліфікації Кузьміна Я.П.,
Проведення установчої методичної наради вчителів-предметників та вчителів початкових класів: • інструктаж щодо ведення шкільної документації; • про виконання єдиних вимог до усного і писемного мовлення учнів; • організація календарно-тематичного планування на І семестр Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Засідання педагогічної ради Бурлака О.В.
ВЕРЕСЕНЬ
Затвердження списків учителів, що атестуються. Атестаційна комісія
Підготовка до І етапу Всеукраїнських предметних оліміад. Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Тиждень спорту та фізичної культури Єфреемова О. М.
День туризму Єсипова Н.С.
ЖОВТЕНЬ
Засідання педагогічної ради школи Бурлака О.В.
Оформлення методичних розробок Вчителі, що атестуються
Проведення І етапу Всеукраїнських предметних оліміад. Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Підготовка до ІІ етапу Всеукраїнських предметних оліміад. Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Педконсиліум "Створення оптимальних умов для взаємної адаптації вчителя та учнів в новоствореному колективі" (10 клас) Колосова В.П.
Освітні сервіси на допомогу вчителю Єсипова Н.С.
ЛИСТОПАД
Підготовка до участі учителів школи у професійному конкурсі «Учитель року» Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Оформлення атестаційних матеріалів педагогічних працівників Вчителі, що атестуються
Тиждень української мови та літератури Корвуд О.Ю,
Участь у ІІ етапі Всеукраїнських предметних оліміад Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Стан викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури, хімії Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
ГРУДЕНЬ
Робота експертної комісії щодо оцінки методичних розробок вчителів Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Участь учителів школи у міському професійному конкурі «Учитель року» Адміністрація
Участь у ІІ етапі Всеукраїнських предметних оліміад Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Тиждень правових знань Корвуд О.Ю.
Педконсиліум " Наступність у навчанні учнів 5-х класів " Колосова В.П.
Педконсиліум «Адаптація учнів першого класу до навчання у школі» Кузьміна Я.П.
СІЧЕНЬ
Засідання педагогічної ради Бурлака О.В.
Тиждень іноземної мови Корвуд О.Ю.
Використання Кроссенсу(асоціативний ланцюг) на уроках англійської мови Корвуд О.Ю.
Створення відео в Canva Міхольська О.І.
ЛЮТИЙ
Засідання педагогічної ради Бурлака О.В.
Тиждень інформатики Єсипова Н.С.
Стан викладання інформатики, математики у 1-4 класах Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
БЕРЕЗЕНЬ
Підведення підсумків атестації педагогічних працівників. Творчі звіти вчителів. Атестаційна комісія
Підготовка матеріалів для ДПА Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Засідання педагогічної ради Бурлака О.В.
КВІТЕНЬ
Атестація педагогічних працівників комісією ІІ рівня Бурлака О.В.
Підготовка матеріалів ДПА Колосова В.П., Кузьміна Я.П.
Засідання педагогічної ради Бурлака О.В.
Тиждень природничо-математичних наук Єсипова Н.С.
Стан викладання географії Колосова В.П.
ТРАВЕНЬ
Складання списків для проходження курсів підвищення кваліфікації в наступному році Кузьміна Я.П.
Засідання педагогічної ради Бурлака О.В.
Тиждень ОП та БЖД Колосова В.П.
Тиждень початкової школи. Разгільдєєва Л.В.
ЧЕРВЕНЬ
Засідання педагогічної ради Бурлака О.В.

Аналіз методичної роботи за 2022-2023 н.р.

Згідно з річним планом роботи ліцею у 2022/ 2023 н.р. педагогічний колектив продовжив роботу над обласним науково-методичним проектом «Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи» (ІІІ етап) та шкільної «Використання ІКТ для розвитку самоефективної особистості». Визначено напрямки роботи педагогічного колективу школи:

- впровадження основних положень НУШ у початковій школі;

- упровадження Державних стандартів освіти;

- удосконалення відповідних засобів та методів навчання при дистанційному навчанні;

- створення можливостей для особистісного та професійного зростання вчителів у процесі роботи над обласним науково-методичним проєктом «Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи»; шкільним науково-методичним проєктом «Використання ІКТ для розвитку самоефективної особистості»

- застосування інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення ефективності освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання;

- створення умов для реалізації потреб здобувачів освіти та педагогічних працівників у сфері наукової та дослідно-експериментальної роботи;

- оновлення змісту освіти, розробка та апробація нового змісту освіти, інноваційних форм і методів навчання й виховання;

- формування системи моніторингових досліджень освітнього процесу з метою аналізу стану та динаміки розвитку закладу;

- створення методичних посібників щодо використання ІКТ у навчально-виховному процесі;

- формування ключових компетентностей учасників освітнього процесу;

- створення оптимальних умов для виявлення розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямках: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному;

- задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні й творчій самореалізації;

- розвиток педагогічної співпраці сім’ї, ліцею і громадськості;

- формування творчої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, високим почуттям національної і власної гідності, що є носієм національних і загальнолюдських цінностей;

- виховання морально й фізично здорового покоління, розвиток соціальної та комунікативної активності учнів;

- формування в кожної дитини почуття психологічної захищеності;

- створення безпечного толерантного освітнього шкільного середовища:

- підвищення конкурентоздатності школи в соціумі міста.

Кадровий потенціал школи представлений таблицею:

Категорії
Вища Перша Друга Спеціаліст
19 6 9 9
Звання
Учитель-методист Старший вчитель Відмінник освіти України
13 6 0

Атестація педагогічних працівників школи у 2022/2023 навчальному році проводилось згідно «Типового положення про атестацію педагогічних працівників України», затвердженого наказом МОН України № 930 від 06.10. 2010 року, та наказу Міністерства освіти і науки молоді та спорту України від 20.12.2011 р. за № 1473 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 № 1135 "Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників", плану роботи атестаційної комісії школи .

У 2022/2023 навчальному році атестовано - 11 учителів, з них:

- присвоїли категорію «Спеціаліст вищої категорії» - 0;

- підтвердили категорію «Спеціаліст вищої категорії» -3;

- присвоїли категорію «Спеціаліст І категорії» - 1;

- присвоїли категорію «Спеціаліст ІІ категорії» - 4;

- отримали педагогічне звання «Вчитель-методист» - 0;

- отримали педагогічне звання «Практичний психолог-методист» -1;

- підтвердили педагогічне звання «Вчитель-методист» - 2;

- отримали педагогічне звання «Старший учитель» - 0;

- підтвердили педагогічне звання «Старший учитель» - 0.

- встановили 11 розряд – 3;

- підтвердили 10 розряд – 1.

Вчителі школи регулярно підвищують свою професійну майстерність за рахунок курсів підвищення кваліфікації. Протягом навчального року вчителі школи пройшли фахові курси на базі Дніпропетровської академії неперервної освіти. Всі вчителі школи підвищували свою професійну майстерність через участь у різноманітних тренінгах, вебінарах, у т.ч. з використанням дистанційних форм навчання (всього 123 заходи)

Специфіку діяльності школи визначають такі освітні технології:

№ з/п Назва інновації З якого року впроваджено
1 ІКТ 2004 р.
2 Проєктні технології 2012 р.
3 Інтернет-технології 2015 р.
4 Технології інтенсифікації навчання на основі опорних схем 2015 р.
5 Ігрові технології 2015 р.
6 Технологій дистанційного навчання 2020 р.
7 Метод “Займи позицію” 2016 Р.
8 Метод “Лови помилку” 2017 р.
9 Методи експресконтролю знань (біологічні диктанти різних типів); 2012 р.
10 Інтерактивні методи “Коло ідей” 2014 р.
11 Метод “Сенкан”, 2017 р.
12 Метод “Займи позицію” 2016 р.
13 Метод “Продовж речення” 2015 р.
14 Метод ”Крісло автора”. 2017 р.
15 Метод “2-4-всі разом” 2018 р.
16 Методи «прогнозування за ілюстрацією» 2020 р.
17 Методи розвитку критичного мислення учнів 2018 р.
18 Методи арт-терапії, використання метафоричних асоціативних карт в роботі 2021 р.
19 Метод ПРЕС як засіб формування та розвитку критичного мислення 2021 р.

Згідно плану роботи проведено 15 засідань педагогічної ради, на яких розглядались питання, що забезпечували належний рівень методичної роботи в школі:

- Про особливості викладання навчальних предметів у 2022-2023 навчальному році

- Про особливості роботи вчителя в інклюзивному класі

- Про схвалення освітньої програми початкової школи на 2022-2023 н.р.

- Про затвердження навчальних програм для 5 класу

- Про оцінювання результатів навчальної діяльності учнів у 2022-2023 н.р.

- Про оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів

- Про схвалення методичних розробок вчителів, що атестуються на звання "Учитель-методист"

- Про ефективні способи взаємодії між учасниками освітнього процесу в умовах дистанційного навчання

- Про схвалення методичної розробки (практикуму) практичного психолога, що атестується на звання "Практичний психолог - методист"

У школі працюють 4 методичних цикли.

Методичний цикл вчителів інформаційно-технологічного профілю об'єднує 6 вчителів, з яких 2 мають вищу кваліфікаційну категорію, 4 – спеціаліст другої категорії. Серед учителів, що мають вищу категорію, 2 мають звання «Вчитель-методист».

Методична робота циклу спрямована на виконання завдань з реалізації науково-методичної проблеми школи та МЦ і полягає у підвищенні кваліфікації вчителів, обміні педагогічним досвідом, створенні методичних продуктів, вдосконаленні навчально-виховного процесу, розвиткові особистості вчителів та учнів.

Впродовж навчального року МЦ працював згідно свого плану роботи, було проведено: 5 засідань МЦ (2 з яких онлайн); підготовку учнів до участі в олімпіадах та конкурсах.

Вчителі МЦ брали участь у засіданнях міських методичних об'єднань; шкільних педагогічних радах, психолого-педагогічних тренінгах; готували матеріали на методичні ради школи. Вчитель Деркач-Федченко С.О. пройшла курси “НУШ як книга сучасного шкільного життя: пишемо розділи 1-5 разом”, “Інформатична освіта в початковій школі за новим стандартом”, “Дистанційна освіта в епоху швидких змін: нормативна база, інструменти, технології”, “Забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа”, “Вчителі інформатики. Оновлення методичного інструментарію учителів інформатики. Вчитель Платонова А.В. пройшла такі курси: “Інклюзивна освіта”: сутність, завдання та принципи, «Основи об’єктно-орієнтовного програмування.», «Структурне програмування мовою Python», «Інформаційно-комунікаційні технології у світі», «Оновлення методичного інструментарію учителів інформатики», «НУШ. Інформатична галузь.», «Використання технології “Peer Coaching” у професійному розвитку педагогів». Вчитель Андрієнко Т.В. приймала участь у проведені обласного туру олімпіади з трудового навчання КЗВО «ДАНО Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР». Вчитель Деркач-Федченко С.О. брала участь у всеукраїнській практичній конференції “Теоретичні та практичні аспекти формування сучасних педагогічних технологій”, Нежувака О.А. у всеукраїнській конференції «Безпечне інтернет-середовище», Платонова А.В. “Інформатична освіта у початковій школі за новими стандартами”.

Про плідну працю вчителів МЦ свідчать учнівські досягнення у предметних олімпіадах та інтерактивних конкурсах. За результатами міських олімпіад з обслуговуючої праці - ІІІ м, з технічної праці – ІІІ м.

Учні школи брали участь у міжнародному інтерактивному конкурсі з інформатики та комп’ютерного мислення «Бобер» (координатор Деркач-Федченко С.О.) – 42 учасники.

Вагомий внесок вчителів МЦ у виховну роботу за різними напрямами, а саме:

“Велика родина “Моя Україна” Всеукраїнський багатожанровий конкурс мистецтв (Вересень) І м. – 2 уч., ІІ м. – 2 уч.

Всеукраїнський конкурс “ Voyagemakers Travel photography 2021 “Фотограф року” (жовтень) 5 учасників

Всеукраїнський конкурс професійної майстерності World Skills Мехатроніки” (жовтень) 2 учасники

Всеукраїнський конкурс з комп`ютерної графіки “Україна космічна” (грудень) 2 номінанта

Міський конкурс “Собори наших душ” (січень) Ім. - 7, ІІ м. - 1, ІІІ м. - 4

Обласний конкурс “Собори наших душ” 12 учасників - результати невідомі

Міський конкурс «Комп`ютерна графіка та анімація» (січень) І м. – 8, ІІ м. – 11, ІІІ м. - 9

Обласний конкурс «Комп'ютерна графіка та анімація» ІІ м. – 2, ІІІ м. - 9

Міський конкурс “Макетування та верстання” (лютий) І м. – 2, ІІ м. - 2

Обласний конкурс “Макетування та верстання” (лютий) – результати невідомі

Всеукраїнський конкурс Noosphere Space art Challenge (Від ГО “Асоціація ноосфера” (квітень) 3 уч. – результат невідомий

Обласний конкурс відеороликів “Мої права - великі можливості” 1 учасник

До методичного циклу вчителів природничо-математичного профілю на кінець навчального року входить 12 вчителів (вчитель фізичної культури Синянська Д.А. з березня 2023 року перебуває у декретній відпустці). Серед членів МЦ 5 мають вищу кваліфікаційну категорію, 3 – І категорію, 2 – ІІ категорію (Боярчукова О.С. підвищила категорію в 2023р.), 2 – спеціаліст. Серед учителів, що мають вищу категорію, 4 мають звання «Вчитель-методист» (Постоєнко С.М. підтвердила кваліфікаційнеу категорію та звання у 2023 р.) і 1 – «Старший вчитель». Частина вчителів також входить до методичного циклу інформаційно-технологічного профілю, а саме Нежувака О.А., Буковська Ю.І. та Боярчукова О.С.

Методична робота циклу спрямована на виконання завдань з реалізації науково-методичної проблеми школи та МЦ і полягає у підвищенні кваліфікації вчителів, обміні педагогічним досвідом, створенні методичних продуктів, вдосконаленні навчально-виховного процесу, розвиткові особистості вчителів та учнів. Цього року була завершена трирічна робота над проблемою розвитку самоефективної особистості, впроваджена НУШ у 5 класах, значно вдосконалена дистанційна форма організації освітнього процесу, апробована сімейна форма навчання у 5-11 класах. Члени МЦ активно працювали згідно шкільного плану роботи та дотримувалися плану роботи МЦ, згідно якого було проведено:

- 5 засідань МЦ

- 2 предметні декади: у лютому – фізичної культури, у травні – безпеки життєдіяльності. Заходи природничо-математичного спрямування здійснювалися впродовж навчального року без чіткого плану та прив’язки до дат.

- шкільний етап учнівських олімпіад (вперше у дистанційному форматі), підготовка учнів до участі в олімпіадах міського рівня. Маємо призові місця з математики (І місце – Коваленко Богдан, 7 клас, ІІ місце - Жушман Аким, 6 клас, вчитель Буковська Ю.І.) та біології (ІІ місце – Кравченко Ілля, 10 клас, вчитель Кузьміна Я.П.)

- організацію участі учнів у інтерактивних конкурсах, інтернет-олімпіадах тощо.

В організації традиційних інтерактивних конкурсів цього року відбулися зміни: учасники реєструвалися та брали участь у них самостійно (без вчителя-куратора), тому узагальнених результатів мало. Відомо, що учні долучалися до природничого конкурсу «Колосок», фізичного конкурсу «Левеня», математичного конкурсу «Кенгуру». До останнього вчитель Буковська Ю.І. залучила 30 учнів, з яких 4 показали відмінний результат, а 15 – добрий. Також 25 учнів брали участь у Інтернет-олімпіаді “НаУрок” “Осінь 2022” з географії за ініціативою вчителя Мітрохіної О.В., у цьому заході маємо 10 переможців. Шкільна команда ерудитів «Хвиля» під керівництвом Єсипової Н.С. та Колосової В.П. пройшла кваліфікаційний етап та стала лауреатом основного етапу Всеукраїнського інтернет-турніру з природничих дисциплін (осінь, 2022р.). Мітрохіна О.В. також взяла участь у Всеукраїнському проекті “Найбільший урок у світі” та підтримки Цілей Сталого Розвитку, що відбувся у квітні 2023 року. Впродовж травня-червня 2023 р. тривав обласний онлайн конкурс «Фізична активність Дніпропетровщини», в якому учениця 11 класу Марія Чугай виборола ІІ місце (вчитель Єфремова О.М.)

Вчителі МЦ брали участь у засіданнях міських методичних об'єднань; шкільних педагогічних радах, психолого-педагогічних тренінгах, науково-практичних семінарах, педагогічних консиліумах; готували матеріали на методичні ради школи; розміщували власні наробки на фахових інтернет-ресурсах: Методичний портал, «На урок», «Всеосвіта». Найбільш активно поширювала свій досвід через публікації у цьому навчальному році вчитель фізики Постоєнко С.М., що має 11 публікацій. Для педагогів школи вчитель математики та інформатики Буковська Ю.І. у січні 2023 року проводила тематичний майстер-клас «Робота в середовищі Classroom», що був дуже корисний для кращої організації дистанційного навчання. З цією ж метою більшість вчителів МЦ пройшли курси «Цифрові інструменти Google для освіти» від товариства «Академія цифрового розвитку», всі три рівні опанували Велика О.В., Постоєнко С.М., Буковська Ю.І., два рівні засвоїли Мітрохіна О.В., Колосова В.П., один рівень Єсипова Н.С., Боярчукова О.С., Нежувака О.А. Крім цих курсів вчителі МЦ вдосконалювали свою педагогічну майстерність, оволодівали новими знаннями та навичками на планових курсах підвищення кваліфікації від ДАНО:

Двотижневу курсову перепідготовку з предмету викладання пройшли Постоєнко С.М., Боярчукова О.С. (фізика та астрономія), Нежувака О.А., Боярчукова О.С. (математика та інформатика), Кузьміна Я.П. (біологія, екологія та інтегровані курси природничої освітньої галузі), Єфремова О.М. (фізична культура).

Курси «Вчителі фізичної культури» також пройшли вчитель географії Мітрохіна О.В., вчитель біології Єсипова Н.С. та вчитель хімії Костючкова К.А., остання також отримала право викладати предмет «Захист України», пройшовши відповідну курсову підготовку.

Вчителі продовжують опановувати засади інклюзивного навчання: Боярчукова О.С. пройшла курси «Інклюзивне освітнє середовище в закладах загальної середньої освіти», Велика О.В. – «Психолого-педагогічний супровід учнів (вихованців) з порушеннями інтелектуального розвитку».

Підготувалися до роботи в НУШ Мітрохіна О.В. та Єсипова Н.С., пройшовши курси «Технології навчання курсу “Пізнаємо природу” у 5-6 класах закладів загальної середньої освіти» та «Нова українська школа у поступі до цінностей». Вчитель Кузьміна Я.П. вдосконалила навички роботи в НУШ завдяки курсу «Формувальне оцінювання як засіб покращення навчальної діяльності учнів НУШ».

Розвиток управлінської компентності Бурлаки О.В. (вчитель основ здоров’я, директор закладу) забезпечили курси «Оптимізація шкільної мережі «Гра «Освіта у громадах», «Нові управлінські функції в контексті реалізації професійного стандарту діяльності керівника», Кузьміної Я.П. (вчитель біології, заступник директора з НВР) – «Особливості підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти в КЗВО “ДАНО”: напрямки розвитку професійних компетентностей», «Патріотичне виховання засобами масової культури: соціально-філософський аспект».

Тематичні курси за вибором збагатили вчителів сучасними методиками, що впроваджуються в освітній процес. Кузьміна Я.П. опанувала курс «Використання квест-технологій при викладанні предметів та інтегрованих курсів природничої, математичної та технологічної освітніх галузей». Буковська Ю.І., молодий вчитель-спеціаліст, що активно займається саморозвитком, пройшла курси «Едьютейнмент: сучасні ігрові секрети в освіті», «Батьківські збори по-новому: актуально, інтерактивно, корисно», «Ділова педагогічна етика». Досвідчені вчителі-методисти також постійно вдосконалюють свою майстерність, так Постоєнко С.М. пройшла курс «Організація роботи вчителя природничо-математичного та технологічного напряму», а Єсипова Н.С. - «SТЕМ-SТЕАМ- освіта: розвиток інтелектуальних здібностей у процесі пізнавальної діяльності».

Вчителі підвищують власну кваліфікацію та навчаються не тільки у ДАНО, а й беруть участь у численних вебінарах, конференціях, майстер-класах тощо, організованих у дистанційному форматі різними установами. Впродовж року вчителі МЦ взяли участь у наступних заходах:

- Колосова В.П.: Всеукраїнський онлайн-семінар “Автономія закладу загальної середньої освіти як один із напрямів підвищення якості надання освітніх послуг” (14.03.2023р.)

- Велика О.В.: Інтернет-конференція «Організація ефективного навчання від викликів до можливостей» (19.12. 2022 р.), вебінари «Лайфхаки сучасного класного керівника: створення адвент-календарів для класу», «Оновлення Zoom: нові можливості та ідеї для навчання» (27.03.2023 р.), «Візуальне оформлення тестів, веб квестів та уроків: створюємо естетично привабливі завдання, які не шкодять дітям» (14.06.2023 р.)

- Нежувака О.А.: Всеукраїнські онлайн конференції «Як навчати та навчитися критично мислити» (13-14.04.2023 р.) та «Практичний інтенсив: виклики та можливості для освіти» (15-16.04.2023 р.)

- Боярчукова О.С.: Онлайн вебінар від видавництва «Ранок» «Основні поняття комп'ютерної графіки в курсі інформатики 5-6 класів НУШ» (04.04.2023р.)

- Бурлака О.В.: Всеукраїнський онлайн-семінар “Автономія закладу загальної середньої освіти як один із напрямів підвищення якості надання освітніх послуг” (14.03.2023р.)

- Кузьміна Я.П.: Регіональна конференція “Інклюзивне навчання в закладах освіти: виклики та реалії сьогодення» (31.01.2023р.), навчально-методичний семінар для освітян Дніпропетровської області «Створення моделі адаптивного інформаційно-освітнього середовища початкової школи» (07.02.2023р.), Всеукраїнський семінар-практикум «Психолого-педагогічний підхід у освітній діяльності дітей з ООП» (22.02.2023р.), Всеукраїнський онлайн-семінар “Автономія закладу загальної середньої освіти як один із напрямів підвищення якості надання освітніх послуг” (14.03.2023р.)

- Єсипова Н.С.: Всеукраїнський семінар-практикум для голів методичних об’єднань біологічного напряму (Великий біологічний колоквіум) «Сучасні методи навчання у процесі викладання біології» (21.02.2023р.), курс «SТЕМ-школа» від Інституту модернізації змісту освіти (02.03.2023р.), майстер-клас з теми: «Проведення інтерактивних онлайн-уроків фізичної культури у НУШ» в рамках І Всеукраїнського науково-практичного марафону «Освіта на здоров’я: особливості розбудови безпечного здорового та інклюзивного освітнього середовища» (17.05.2023р.)

Професійне зростання та вдосконалення власної педагогічної діяльності добре реалізується під час безпосереднього обміну досвідом, така можливість була у вчителів МЦ завдяки організації взаємо відвідування уроків впродовж лютого-березня 2023 року, а також завдяки системі відкритих уроків від вчителів, що атестувалися.

Отже, можна стверджувати, що робота МЦ у 2022/2023 н.р. є задовільною, вчителі постійно підвищують рівень своєї майстерності, вивчають та впроваджують у роботу ефективні педагогічні технології.

Методичний цикл суспільно-гуманітарного напрямку в 2022/2023 н.р. працював над проблемою «Соціалізація учнів в громадянському суспільстві через формування ключових компетентностей у вивченні суспільно-гуманітарних дисциплін».

Вчителі суспільно-гуманітарного циклу працюють у школі, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. В умовах тривалого дистанційного навчання особливого значення набуває соціалізація здобувачів освіти, здатність до нестандартного мислення, уміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.

Формуючи такі риси учнів, члени нашого МЦ прагнуть до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети.

Члени м/ц протягом цього періоду вирішували значну кількість завдань для опрацювання нашим навчальним закладом:

- використання інноваційних освітніх технологій для формування цілісного світогляду, соціальної компетентності та громадської активності учнів під час дистанційного навчання;

- впровадження ІКТ методів з метою формування навичок рефлексії та розвитку оцінної складової учнів.

Вчителі суспільно-гуманітарного циклу проводили на високому професійному рівні навчально-виховну роботу, вдосконалювали методику проведення різних онлайн занять, підвищували власну педагогічну кваліфікацію, проводили засідання м/ц та обмінювались досвідом з колегами з метою вдосконалення викладання предметів циклу.

Особливу увагу приділяли:

- впровадженню ефективних форм і методів формування творчих здібностей учнів;

- обговоренню питань «Соціалізація особистості учнів на уроках суспільно-гуманітарного циклу під час дистанційного навчання»;

- відвідуванню та обговоренню уроків членів шкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу.

Провідну роль у розвитку соціальної компетентності сучасної молоді відіграє вивчення української мови та літератури, іноземної мови, курс суспільствознавчих дисциплін, зокрема, курс історії в школі. Історичний досвід має сприяти формуванню бажаних для суспільства якостей особистості, якій притаманна демократична громадянська культура, усвідомлення тісного взаємозв’язку між ідеями прав і свобод людини та її громадянської відповідальності.

Саме різноманітність методики робить процес дистанційного навчання дійсно творчим, збуджує зацікавленість учнів, поліпшує розуміння й засвоєння матеріалу.

Протягом 2022/2023 н.р. було проведено 5 засідань методичного циклу відповідно до шкільного плану. Вчителі суспільно-гуманітарного циклу систематично проходили фахову підготовку та відвідували численні вебінари, тренінги, майстер-класи. Всі вчителі нашого циклу систематично є учасниками різноманітних семінарів, вебінарів та тренінгів. Вихованці вчителів суспільно-гуманітарного циклу щорічно виборюють призові місця в навчальних олімпіадах та конкурсах.

Змінюються форми і характеристики освітнього процесу, онлайн та офлайн навчання вносить свої корективи. Враховуючи той факт, що дистанційна освіта є необхідною в умовах нашого прифронтового міста, вчителі суспільно-гуманітарного циклу зазначають, що метою навчального процесу такого формату є вміння навчити школярів здобувати знання, опрацьовувати матеріал і використовувати знання впродовж життя.

Проте, вплив ІКТ на соціалізацію людини інформаційного суспільства є неоднозначним, адже має як позитивні, так і негативні аспекти. Вчителі нашого циклу здебільшого вважають, що ІКТ мусить використовуватись як допоміжний засіб під час навчального процесу. Школярі також мусять поповнювати свій лексичний запас, читати твори українських і світових авторів, опрацьовувати додатковий навчальний матеріал, а не зводити своє навчання лише до перегляду відео матеріалів.

Методичний цикл вчителів початкових класів налічує 13 осіб (8 вчителів і 5 асистентів вчителів), вищу категорію мають 4 вчителя, І категорію – 1 вчитель, ІІ категорію – 2 вчителя, 1 вчитель – спеціаліст. Педагогічне звання «вчитель-методист» має 1 учитель, звання «старший вчитель» - 4 учителя.

У 2022/2023 н.р. члени методичного циклу вчителів початкових класів працювали над ІІІ етапом обласного науково-методичного проекту «Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі НУШ». Тема над якою працювало методичне об’єднання вчителів початкових класів: «Формування самоефективної особистості через впровадження новітніх освітніх технологій»

Згідно річного плану роботи МЦ вчителів початкових класів було проведено п’ять засідань:

1. Нова школа ХХІ століття – це школа для всіх.

2. Звичайні форми роботи – новий підхід: розвиваємо компетентності

3. Соціалізація учнів з ООП в шкільному середовищі

4. Сучасний урок – виклик сьогодення. Дистанційне навчання учнів.

5. Підсумки роботи ШМЦ вчителів початкових класів за 2022-23 н.р.

Вчителі МЦ є постійними учасниками Всеукраїнських інтернет-марафонів, що проводить ВГ «Основа», вебінарів та конференцій, що проводять «Всеосвіта» та «На урок».(інформація на диску в звіті кожного про методичну роботу)

Всі вчителі МЦ публікують власні розробки уроків та позакласних заходів на сайтах «НаУрок», «Всеосвіта». (інформація на диску). Протас В.В. має ютуб-канал, де розміщує різні матеріали до уроків та розповідає про життя класу.

Велику увагу вчителі приділяють організації роботи з обдарованими дітьми. Учні початкових класів є активними учасниками Всеукраїнських інтерактивних конкурсів «Колосок» та «Кенгуру» (інформація про кількість учасників та переможців на диску). Також учні брали участь в інтернет - олімпіадах, творчих конкурсах від «Всеосвіти» та «НаУрок». Круть Єлизавета, учениця 4-А класу(вчитель Картагуз Л.Д.) посіла І місце в міському етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика.

Інформацію про всі позакласні заходи, які протягом року проводили вчителі в своїх класах, було розміщено на сайті школи.

Одним із провідних завдань науково-методичної діяльності сучасної школи є забезпечення необхідних умов для творчої діяльності молодих та малодосвідчених педагогів, сприяння озброєнню новітніми методиками дистанційного навчання.

Згідно річного плану роботи у Марганецькому ліцеї № 9 працювала школа становлення молодого вчителя, мета якої була: надання дієвої методичної допомоги малодосвідченим вчителям, психологічний супровід на початку професійної діяльності, сприяння виробленню власного педагогічного стилю роботи молодих спеціалістів під час дистанційного навчання в умовах впровадження Нової української школи.

У 2022/2023 навчальному році до складу ШМВ входило 5 малодосвідчених педагогів, троє із них – перейшли на іншу посаду, працювали протягом навчального року асистентами вчителя. До кожного молодого або малодосвідченого спеціаліста були призначені педагоги- наставники, складені плани спільної роботи, проводились групові та індивідуальні онлайн- консультації за допомогою сервісів Google Meet, Zoom з питань організації освітнього процесу під час дистанційного навчання, а саме:

- основні вимоги щодо складання календарно-тематичних планів, ведення електронних журналів, ведення документації асистента вчителя (заступники з НВР В. Колосова, Я. Кузьміна, керівники МЦ Л.Разгільдєєва, Н.Єсипова, О. Корвуд, О.Нежувака);

- вивчення нормативно-правової бази початкової та основної школи, інструктивних матеріалів, пояснювальних записок;

- надання індивідуальних рекомендацій з питань організації самоосвітньої діяльності молодих спеціалістів (вчителі – наставники);

- використання інноваційних технологій дистанційного навчання;

- особливості організації освітнього процесу на платформі «Мої знання», а також офлайн-занять на платформі Google Classroom, специфіка проведення відеоконференцій за допомогою сервісів GoogleMeet, Zoom тощо;

- оптимальність домашнього завдання під час дистанційного навчання для учнів початкової та основної школи;

- виконання самоаналізу проведеного онлайн- уроку.

За роботою молодих спеціалістів здійснювався внутрішкільний контроль. Відвідування онлайн-уроків, перевірка електронної документації заступниками директора з НВР В.Колосовою, Я. Кузьміною, спостереження за діяльністю новопризначених асистентів вчителя проводилися з метою систематичного вивчення і надання методичної допомоги у розв’язанні першочергових проблем, подоланні труднощів, з якими зустрічаються малодосвідчені педагоги.

Колективною формою роботи з молодими фахівцями були тематичні онлайн- заняття школи становлення молодого вчителя «Ключі до педагогічної майстерності» (керівник О. Постоєнко), матеріали яких додатково розміщували в GoogleClassroom (https://classroom.google.com/c/NDkyMTUzNTQ1NDQx)

Теми онлайн – занять:

1. Консультпункт «Методичний путівник молодого вчителя».

2. Круглий стіл «Ефективна робота асистента вчителя в інклюзивних класах початкової та основної школи».

3. Методичні посиденьки «Формувальне оцінювання: переваги і ризики у процесі його впровадження у початковій та основній школі».

4. Творчий звіт «Роль самоосвітньої діяльності у підвищенні професійної майстерності молодого педагога».

Протягом 2022/2023 навчального року здійснювала психологічний супровід молодих спеціалістів практичний психолог І. Тюріна. Були підготовлені рекомендації «Запобігання конфліктам в учнівському колективі» (жовтень, 2022р), «Психологічні поради щодо здійснення ефективного формувального оцінювання здобувачів освіти НУШ» (листопад, 2022), а також розглядались «Психологічні аспекти ефективного сучасного онлайн-уроку (трибуна теоретика)» (січень, 2023 року)

Самоосвітня діяльність молодих фахівців - одна з обов'язкових умов їх успішного професійного зростання. Тому усі педагоги-початківці ліцею працюють над індивідуальною самоосвітньою темою, під час онлайн- засідань методичних циклів з різних дисциплін готують виступи з актуальних освітніх питань; презентують свої наробки.

Молоді фахівці К. Костючкова, Д.Синянська є активними слухачами вебінарів, інтернет- конференцій від «Всеосвіти» та «На урок». Асистенти вчителя Ю. Сидоренко, Г. Присоха, Н. Толюпа пройшли у 2022/2023 н.р. дистанційне навчання у ДАНО, удосконалюючи свої професійні знання та вміння з теми «Організаційно-методичні основи професійної діяльності асистента вчителя». Усі молоді спеціалісти підвищили свою кваліфікацію на платформі «Дія. Цифрова освіта», завершили проходження курсу «Цифрові інструменти Google для освіти».

Досить актуальним у навчанні педагогів-початківців залишається відвідування відкритих онлайн-уроків, виховних заходів, а також підготовка до них. Детальний аналіз та їх розбір з наставниками, визначення позитивних моментів та слабких сторін проведених уроків, надання рекомендацій щодо їх покращення.

Протягом навчального року онлайн-уроки в своїх класах проводили К. Костючкова, Д. Синянська, вони також відвідували онлайн-заняття наставників О. Єфремової, Н. Єсипової та інших досвідчених колег.

Молодим спецiалiстам рекомендовано звернути увагу на:
- чітке дотримання вимог щодо ведення електронних журналів;
- активне впровадження формувального оцiнювання учнiв 5-х класів НУШ в освітній процес,
- чергування навчання i вiдпочинку учнiв 5-6 класів на уроцi;
- чiтке пояснення змiсту домашнiх завдань, дотримання оптимального його обсягу під час дистанційного навчання;

- враховування рекомендацій досвідчених вчителів з питань покращення підготовки та проведення онлайн-урокiв та виховних заходiв протягом навчального року.

Сприяли різнобічному розвитку здобувачів освіти предметні декади, які проводились згідно графіка.

Місяць Заходи
Вересень Декада фізичної культури та спорту:
Листопад Декада природничо-математичних наук
Грудень Декада правових знань (виховні заходи, виставка проектів )
Січень Декада іноземних мов (німецька, англійська, російська)
Березень Декада української мови та літератури
Травень Тиждень безпеки життєдіяльності та цивільного захисту

Значна увага у закладі приділялась пошуку обдарованих учнів і розвитку їх здібностей. Учні школи взяли активну участь в інтерактивних конкурсах

№ з/п Назва інтерактивного конкурсу Кількість учасників Кількість переможців
1 Міжнародний природничий інтерактивний конкурс “КОЛОСОК” 19 2
2 Інтернет-олімпіада “НаУрок” “Осінь 2022” (Географія) 25 10
3 Міжнародний конкурс з інформатики та комп'ютерної вправності “Бебрас” (листопад) 3
4 Всеукраїнський інтернет-турнір з природничих дисциплін 6
5 Інтернет - олімпіада" На урок" з англійської мови (осінь 2022) 8 5
6 Всеукраїнський конкурс “Noosphere Space Art Challenge ” 2
7 Всеукраїнський конкурс “Україна космічна” 2
8 Міжнародний інтерактивний математичний онлайн-конкурс “ Кенгуру - 2022” (9-12 грудня) 13 3
9 ХХІІІ Міжнародний онлайн - конкурс з української мови імені Петра Яцика(міський етап) 4 2
10 Всеукраїнський інтернет-конкурс «Мова моєї країни» 4 3
11 Олімпіада з математики «Зима-2023» («На Урок») 9 4
12 Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (міський етап) художній твір 9
13 Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика (міський етап) конкурсні завдання 13

Та у творчих конкурсах різного рівня участі

№ з/п Рівень конкурсу Дата Назва тематичного конкурсу Номінація Результат участі
1 Міський Січень “Собори наших душ” Комп’ютерна графіка 4 учасника І, ІІ, ІІ, ІІІ місця
2 Міський Січень “Собори наших душ” поезія 1 учасник, участь
3 Міський Січень “Собори наших душ” проза участь 1 3 місце
4 Обласний Лютий “Собори наших душ” Комп’ютерна графіка 3 учасника, 2 призери
5 Обласний Січень «Комп`ютерна графіка та анімація» Комп’ютерна графіка 2 учасника, 2 призери
6 Обласний Січень «Комп`ютерна графіка та анімація» Комп’ютерна аніімація 2 учасника, 2 призери
7 Обласний Січень «Комп`ютерна графіка та анімація» Артдизайн та фотоколаж 1 учасник, 1 призер
8 Міський Лютий “Макетування та верстання” «Фото» 5 учасників, 4 призери
9 Обласний Лютий “Макетування та верстання” «Газета» 2 учасника
10 Обласний Травень “Вишиванка - серце України, зіткане з любові” есе 2 учасника
11 Всеукраїнський Квітень конкурс дитячих малюнків у цифровому форматі: “Noosphere Space Art Challenge” Малюнок 1 учасник
12 Обласний травень конкурс “Вишиванка - серце України, зіткане з любові” - есе 1 учасник
13 Всеукраїнський Грудень конкурс з комп`ютерної графіки “Україна космічна” «Космічні фантазії» 2 учасники
14 Всеукраїнський вересень-жовтень Всеукраїнський конкурс мистецтв “Козацькому роду нема переводу” малюнок Комп'ютерна графіка 3 учасника, 2 призери
15 Всеукраїнський жовтень Всеукраїнський багатожанровий конкурс “Битва жанрів” малюнок Комп'ютерна графіка 2 учасника 1 призер
16 Міжнародний грудень Міжнародний конкурс з комп'ютерної графіки та вебдизайну Комп'ютерна графіка 1 учасник.
17 Всеукраїнський січень Всеукраїнський конкурс дитячо-юнацької творчості “Новий рік-рік перемоги” Комп'ютерна анімація 2 учасника 2 призери
18 Міжнародний березень Міжнародний дистанційний фестиваль-конкурс талантів і мистецтв “Сила добра” Відео 4 учасника 2 призери
19 Всеукраїнський березень Всеукраїнський багатожанровий конкурс дитячо-юнацької творчості “Платформа талантів” відео 2 учасника 1 призер.
20 Всеукраїнський травень Всеукраїнський Дистанційний творчий конкурс “Квітучі таланти” Вокал( відео) ІІ місце
21 Обласний травень Вікторина до Дня Пам'яті та примирення, та Дня Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні вікторина 2 учасника
22 Всеукраїнський квітень проєкт “Найбільший урок у світі” та підтримки Цілей Сталого Розвитку урок 30 учасників
23 Обласний Травень-червень Онлайн конкурс «Фізична активність Дніпропетровщини» Фізична культура ІІ місце

Допрофільна підготовка з інформаційно – технологічного циклу дисциплін було забезпечено лише в класах поглибленого вивчення інформатики:

- Логіка – 1 година 8-А та 9-Б класи

- Введення в кібербезпеку – 0.5 годин у 8-А класі

Такий розподіл курсів забезпечував системність у викладанні предмету та профільну спрямованість навчання, застосування знань у різних сферах діяльності, зокрема професійних. На жаль, викладання курсів варіативної складової забезпечено не було.

Протягом року згідно плану роботи адміністрація здійснювала внутрішньо шкільний контроль. Це перевірки журналів, виконання практичної частини програм вчителями, персональний контроль за роботою окремих вчителів у ході атестації, вивчення стану адаптації учнів 1, 5 і 10 класів, роботи класних керівників з батьками, діяльність груп продовженого дня та педагогів–організаторів, факультативів, роботи з обдарованими учнями, роботи вчителів із зошитами. За наслідками контролю видавались накази.

З метою поширення набутого педагогічного досвіду у 2022/2023 н.р. вчителі школи опублікували 24 своїх роботи у різноманітних інтернет -виданнях.

У школі постійно ведуться моніторингові дослідження.

№ з/п Назва моніторингу Рівень Об’єкт дослідження
1 Діагностичний мінімум «Вивчення психологічної готовності першокласників до навчання у школі» внутрішньошкільний Готовність до навчання
2 Діагностичні мінімуми у 1, 5 та класах. «Діагностика психологічної адаптації у шкільному середовищі» внутрішньошкільний Рівень адаптація, виявлення учнів “зони та групи ризику”
3 Психодіагностичне обстеження учнів «групи ризику» внутрішньошкільний Визначення траєкторії та динаміки розвитку
4 Комплексна діагностика дітей з особливими потребами внутрішньошкільний Виявлення освітніх труднощів та визначення рівня підтримки
5 Діагностика профорієнтаційного напрямку внутрішньошкільний Визначення нахилів та інтересів
6 Індивідуальна діагностика в кризових ситуаціях внутрішньошкільний Рівень фрустрації, ригідності, стресостійкості та резилієнтності
7 Діагностика за запитом внутрішньошкільний Аналіз динаміки розвитку
8 Моніторинг психологічної стійкості внутрішньошкільний Виявлення ознак емоційного вигорання
Діагностичний мінімум у 4 класах внутрішньошкільний Попередження шкільної дезадаптації на етапі переходу у 5 клас

У 2022/2023 н.р. роботу табору відпочинку «Веселка» (з денним перебуванням дітей) організовано не було у зв’язку з небезпекою, пов’язаною з військовими діями.

Кiлькiсть переглядiв: 2326