Методичний цикл вчителів початкової школи
Тематика засідань шкільного методичного циклу учителів початкових класів
Засідання 1 /серпень/
Тема: Нова школа ХХІ століття – це школа для всіх.
Організаційне засідання ШМЦ вчителів початкових класів.
Форма проведення: педагогічне коло
Мета:- вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи; обговорити виконання плану роботи методичного циклу за 2021-2022 н. р. та затвердити план роботи на 2022-2023 н.р.; розглянути методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку-2022; проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Відповідальні |
1 | Аналіз роботи МЦ вчителів початкових класів за минулий навчальний рік. | звіт | Керівник МЦ |
2 | Коригування та затвердження плану роботи МЦ вчителів початкових класів на 2022-2023 навчальний рік. | обговорення | Керівник МЦ, члени МЦ |
3 | Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально – виховного процесу, ведення класної документації. Затвердження календарних планів роботи. | обговорення | ЗДНВР Керівник МЦ |
4 | Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи. Методичні рекомендації до проведення Першого уроку | експрес-огляд | Протас В.В. |
5 | Організація самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних проблем. | обговорення | Керівник МЦ, члени МЦ |
6 | Як створити безпечні умови у школі й підготуватися до навчального року в умовах воєнного стану – рекомендації МОН | Аналіз конкретних ситуацій | члени МЦ |
7 | Огляд новинок педагогічної літератури та фахових видань | Педагогічна виставка | Ремеженя А.В. |
Засідання 2 /жовтень/
Тема:Звичайні форми роботи – новий підхід: розвиваємо ключові компетентності
Форма проведення:Педагогічні гостини
Мета:
- розширити знання педагогів щодо запровадження НУШ(ранкові зустрічі, проєктна та дослідницька робота на уроках, LEGO і т.і.);
- підвищитипрофесійну компетентність учителів;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів, інтересу досамовдосконалення.
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Відповідальні |
1. | Новітні підходи в навчанні наймолодших здобувачів освіти | Педагогічна скарбничка | Постоєнко О.О. |
2. | Застосування новітніх підходів на уроках: - проєктні роботи учнів - дослідницька робота - ранкові зустрічі | Обговорення за круглим столом | Лашкіна Л.О. Міхольська О.І. Картагуз Л.Д. |
3. | Перші сходинки разом з учнями до НУШ. | Обмін досвідом | Керівник МЦ Члени МЦ |
4. | Майстер-клас “Ранкові зустрічі” | Коло ідей | Мельник Н.В. |
5. | Новини з тематики курсів, вебінарів | Обмін досвідом | Члени МО |
Засідання 3 /січень/
Тема: Соціалізація учнів з ООП в шкільному середовищі
Форма проведення: Методичні посиденьки
Мета: сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі; виховувати інтерес досамовдосконалення, пізнання нового.
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Відповідальні |
1. | Організація спільної навчальної діяльності як засіб розвитку соціальної сфери молодшого школяра. | доповідь | Присоха А.Л. |
2. | Система вправ з організації формувального оцінювання в навчальному процесі початкової школи. | виступ | Ремеженя А.В. |
3. | Оцінювання учнів з ООП. | виступи | Семенуха Т.В. Сидоренко Ю.М. Крючкова В.Л. |
4. | “Ігрова діяльність учнів з ООП під час ГПД як засіб активізації навчальної діяльності під час самопідготовки ” | виступ | Кушнір І.Г. |
5. | Підсумки результатів навчально – виховного процесу в І семестрі. Затвердження календарних планів на ІІ семестр. | Обговорення за круглим столом | Керівник МЦ члени МЦ |
Засідання 4/ березень /
Тема: Сучасний урок – виклик сьогодення. Дистанційне навчання учнів.Державна підсумкова атестація.
Форма проведення: педагогічні гостини
Мета: обговорити особливості та вимоги проведення ДПА в 4-х класах;поділитися досвідом з організації дистанційного навчання учнів.
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Відповідальні |
1. | Сучасний урок – виклик сьогодення. | виступ | Протас В.В. |
2. | Дистанційне навчання учнів. Як його краще організувати? | обмін досвідом | члени МЦ |
3. | Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі. | круглий стіл | заступник з НВР |
4. | Обмін досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів. | бесіда-інтерв’ю | члени МЦ |
5. | Звіт вчителів, що атестуються. | творчі звіти |
Засідання 5/травень/
Тема: Підсумки роботи ШМЦ вчителів початкових класів за 2022-2023 навчальний рік
Форма проведення: методичний марафон
Мета: підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителі початкових класів за 2022-2023 навчальний рік; заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, напрацювання; скласти перспективний план роботи МЦ на наступний навчальний рік.
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Відповідальні |
1. | Підбиття підсумків роботи методичного циклу вчителів початкових класів за 2022-2023 навчальний рік | виступ | керівник МЦ |
2. | “Мої досягнення та творчі напрацювання” | творчі звіти членів МЦ | члени МЦ |
3. | Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2023-2024 навчальний рік | панорама ідей | члени МЦ |
4. | Про порядок закінчення навчального року | методичний кейс | ЗДНВР |
5. | Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах та інтернет-олімпіадах. | обговорення педагогічних досягнень | ЗДНВР |