FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

"Через три-п'ять років після закінчення вузу вчитель повинен знати в три, у п'ять, у десять разів більше, ніж знав він у перший рік своєї роботи ". В. О. Сухомлинський

У 2023-2024 н.р. Школа молодого вчителя у закладі не працює

ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ

« Ключі до педагогічної майстерності»

Мета роботи: надання дієвої методичної допомоги малодосвідченим вчителям, індивідуально-психологічний супровід молодого фахівця на початку його професійної діяльності, розвиток лідерських здібностей, сприяння виробленню власного педагогічного стилю роботи молодих спеціалістів в умовах впровадження Нової української школи.

Завдання :

❖ створення креативного методичного середовища для молодих спеціалістів;

❖ поглиблення знань молодих педагогів зтеорії та методики навчання і виховання здобувачів освіти НУШ;

❖ сприяння оволодінню вчителями- початківцями змісту основних нормативних документів;

❖ вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду; технологій дистанційного навчання;

❖ розвиток новаторських пошуків, ініціативиі творчості молодих фахівців.

Основні напрямки роботи:

⮚ здійснення заходів щодо поглиблення педагогічних знань щодо методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України;

⮚ розгляд актуальних питань професійної діяльності;

⮚ організація науково-методичної роботи з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду вчителів школи, міста, області; визначення шляхів його творчого використання;

⮚ підготовка до інноваційної діяльності, фахового росту молодих спеціалістів;

⮚ здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного та культурного рівнів молодого вчителя.

Організаційна робота

1. Скласти план роботи школи становлення молодого вчителя.

2. Провести анкетування молодих спеціалістів з метою визначення труднощів, проблем в організації роботи вчителя. (Вересень, квітень)

3. Організувати детальне опрацювання змісту нормативно-правової бази початкової та середньої школи, інструктивних матеріалів, пояснювальних записок; методичних рекомендацій з питань педагогічної майстерності.

(Вересень)

4. Провести інформаційно-методичний інструктаж з питань оформлення шкільної документації, плану роботи вчителя, класного керівника.

( Вересень, січень).

5. Надавати вчителям-початківцям індивідуальні рекомендації щодо організації самоосвітньої діяльності.

(Протягом року)

6. Скласти графік проведення відкритих уроків (онлайн-уроків) та позакласних заходів молодими вчителями протягом навчального року. (Вересень, січень).

7. Надавати практичні рекомендації молодим вчителям при складання календарно-тематичних планів, щоденного планування, ведення класних журналів, організації робочого дня. ( Протягом року)

8. Організувати спільне відвідування звичайних уроків та онлайн-уроків досвідчених колег та молодих педагогів, ретельний їх аналіз.

( Протягом року)

9. Надавати практичну допомогу молодим вчителям у підборі дидактичного матеріалу, розробці уроків, позакласних заходів. (Протягом року)

10. Організувати міні- проєкт для вчителів-стажистів « Мій урок найкращий».

(Лютий- березень).

11. Скласти план заходів та провести декаду ШМВ « Ініціативність і творчість молодих педагогів»

(Квітень)

12. Організувати ознайомлення молодих вчителів із новинками науково-методичної літератури.

(Протягом року)

13. Заслухати творчий звіт про результативність роботи пари «наставник-молодий вчитель». (Травень).

Де необхідні спільні дії, де потрібна

взаємодія, щоб досягти поставлених цілей,

відбувається процес залучення індивіда

до навчання, вироблення компетентності,

яка необхідна для групи.

Джером Брюннер

Список педагогів – наставників і молодих фахівців СЗОШ № 9

№ з/п ПІБ вчителя-наставника ПІБ молодого спеціаліста
1. Разгільдєєва Любов Василівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, звання «старший вчитель» Ремеженя Анна Володимирівна, вчитель початкових класів
2. Нежувака Олена Анатоліївна, вчитель математики та інформатики, спеціаліст вищої категорії, звання « вчитель- методист» Буковська Юлія Ігорівна, вчитель математики та інформатики
3. Єфремова Олена Миколаївна, вчитель фізичної культури Синявська Дар’я Анатоліївна, вчитель фізичної культури
4. Тюріна Ірина Геннадіївна, практичний психолог, спеціаліст вищої категорії Сидоренко Юлія Миколаївна. асистент вчителя

Дай людині рибу – і нагодуєш її тільки раз.

Навчи її ловити рибу, і вона буде годуватися

нею все життя.

Китайське прислів’я

Тематика занять

І засідання(Серпень-вересень)

КОНСУЛЬТПУНКТ

Тема: « Методичний путівник молодого вчителя»

№ з/п Заходи Дата проведення Відповідальний
1. Проведення співбесіди з молодими фахівцями Закріплення наставників на 2022-2023 навчальний рік. до 01.09.2022 Заступник директора з НВР В. Колосова , керівник ШМВ О.Постоєнко
2. Анкетування молодих спеціалістів з метою визначення труднощів, проблем в організації роботи вчителя 02.09.2022 керівник ШМВ О.Постоєнко, малодосвідчені вчителі
3. Обговорення плану роботи школи становлення молодого вчителя на 2022-2023 навчальний рік. до 13.09.2022 О. Постоєнко , молоді вчителі, вчителі – наставники.
4. Ознайомлення з інструктивними матеріалами, пояснювальними записками; методичні рекомендації з питань педагогічної майстерності. 02.09.2022 Заступники директора з НВР В. Колосова., О. Пилипова .
5. Практикум «Опанування навичок ведення шкільної документації» Протягом місяця Керівники МЦ Л. Разгільдєєва, Н. Єсипова , О. Нежувака, вчителі – наставники.
6. Консультації "Психолог - молодому вчителю» Запобігання конфліктам в учнівському колективі вересень, 2022 Практичний психолог І.Тюріна
7. Консультація для молодого вчителя з проблеми професійного зростання (складання індиві-дуального плану роботи на рік) вересень, 2022 вчителі – наставники.
8. Надання індивідуальних рекомендацій молодим вчителям щодо вибору теми самоосвіти. протягом першого тижня вчителі – наставники.
9. Огляд новинок методичної літератури до 13.09.2021 Д.Синявська

Робота між засіданнями

1. Опрацювання нормативно-правової бази початкової та середньої загальної освіти, методичних рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022- 2023 н.р.

2. Вивчення змісту Держстандарту початкової та середньої загальної освіти, навчальних програм для учнів 1-4 класів, 5 -х класів (НУШ), та 6-11 класів.

3. Опрацювання змісту інструкцій до ведення шкільної документації в 1-4 класах , 5-х, 6-11 класах.

4. Вибір теми самоосвіти молодими вчителями на 2022-2023 навчальний рік.

5. Практична робота « Планування роботи вчителя, класного керівника».

Єдиний шлях, що веде до знання,- це діяльність.

Д.Б. Шоу

ІІ засідання (листопад- грудень)

МЕТОДИЧНІ ПОСИДЕНЬКИ

Тема: Формувальне оцінювання: переваги й ризики у процесі його запровадження в початковій та середній школі

№ з/п Заходи Дата проведення Відповідальний
1 Методична скринька «Формувальне оцінювання – ключовий чинник якісної освіти в Новій українській школі» листопад, 2022 Л. Разгільдєєва
2. Проведення засідання фокус- групи на тему «Стратегії формувального оцінювання в початковій школі та в 5-6 класах. Модель форму-вального оцінювання» листопад , 2022 керівник ШМВ О. Постоєнко, малодосвідчені вчителі
3. Обговорення в колі «Особливості застосування педагогічної технології «Що-денні 5» і «Щоденні 3» для самооцінювання та взаємо-оцінювання навчальної діяль-ності здобувачів освіти» (обмін досвідом) грудень, 2022 вчителі- наставники, педагоги- початківці
4. Практикум «Використання формувального оцінювання в умовах ди-станційного навчання» грудень , 2022 О. Нежувака, вчителі- наставники
5. Психологічні поради щодо здійснення ефективного формувального оцінювання здобувачів освіти НУШ листопад, 2022 Практичний психолог І.Тюріна
6. Огляд педагогічної літератури з теми «Теорія і практика формувального оцінювання в 1-2 класах, 3-4 класах, 5-6 класах» листопад, 2022 А. Ремеженя

Робота між засіданнями

1. Взаємовідування звичайних уроків і онлайн-уроків вчителями-наставниками та молодими спеціалістами, їх детальний аналіз.

2. Самостійне опрацювання молодими вчителями питань на тему «Техніки формувального оцінювання», «Портфоліо як технологія формувального оцінювання» .

3. Знайомство педагогів-початківців із творчою лабораторією вчителів початкової школи СЗОШ № 9 з питань впровадження формувального оцінювання результатів навчання учнів 1-2, 3-4 класів.

4. Організація виставки учнівських портфоліо, обговорення з колегами її результатів.

Молодий учитель стає хорошим вчителем,

перш за все, завдяки обстановці творчої праці

педагогічного й учнівського колективів.

В. Сухомлинський

ІІІ засідання ( січень- лютий)

КРУГЛИЙ СТІЛ

Тема: « Рецепт створення» ефективного сучасного уроку в НУШ

№ з/п Заходи Дата проведення Відповідальний
1 Трибуна теоретика Психологічні аспекти ефектив-ного сучасного уроку січень , 2023 Шкільний психолог І. Тюріна
2. Методична скринька Сучасні методи навчання в НУШ: - словесні; - наочні; - практичні; - інтерактивне навчання. лютий , 2023 О.Михольська, О. Єфремова, О. Нежувака
3. Практична робота «Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу». Проведення самоаналізу уроку НУШ січень- лютий, 2023 Молоді фахівці, вчителі- наставники
4. Обмін досвідом «Використання інноваційних методик рефлексії на уроках НУШ: - Кольоровий водоспад» - «ПОПс – формула» - « Рефлексійне коло» - « Яблунька». лютий, 2023 Постоєнко О.О., педагоги- початківці, вчителі- наставники
5. Огляд педагогічної літератури з теми «Актуальний інструмен- тарій учителя НУШ ». січень, 2023 Ю. Сидоренко

Робота між засіданнями

1. Відвідування звичайних уроків та онлайн-уроків молодих вчителів з метою вивчення педагогічних труднощів та надання методичної допомоги (адміністрація, керівники МЦ, вчителі - наставники.)

2. Самостійне опрацювання педагогами – початківцями питання «Система вимог до сучасного уроку. Типи і структура уроків НУШ».

3. Вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду вчителів МЦ природничо-математичних дисциплін СЗОШ № 9 Н.Єсипової, О. Нежуваки.

4.Проведення міні - проєкту для молодих вчителів «Мій урок найкращий».

Без прагнення до наукової роботи

учитель неминуче потрапляє

під владу трьох педагогічних демонів:

механічності, рутинності, банальності.

А. Дістервег

IV засідання(березень - квітень)

ТВОРЧИЙ ЗВІТ

Тема: Роль самоосвітньої діяльності у підвищенні професійної майстерності молодого педагога

№ з/п Заходи Дата проведення Відповідальний
1 Вивчення професійної готовності молодих вчителів до творчої самореалізації. березень , 2023 Заступник директора з НВР В. Колосова, шкільний психолог І. Тюріна
2. Анкетування щодо виявлення самоосвітнього рівня молодого вчителя. березень , 2023 Керівник ШМВ О. Постоєнко, молоді фахівці
3. Дослідження у фокус- групі «Упровадження результатів самоосвіти у свою педагогічну практику» березень- квітень, 2023 Л. Разгільдєєва, педагоги- початківці.
4. Декада ШМВ «Ініціатива і творчість молодих педагогів» квітень , 2023 Керівник ШМВ О. Постоєнко
5. Творчий звіт про результативність роботи пари «наставник-молодий вчитель». квітень , 2023 вчителі- наставники, педагоги- початківці
6. Обмін думками. Підведення підсумків роботи ШМВ за рік. Визначення проблем та постановка завдань на наступ ний 2023-2024 навчальний рік. травень ,2023 керівник ШМВ Постоєнко О.О., вчителі- наставники, педагоги- початківці

Робота між засіданнями

1. Систематизація дидактичного матеріалу та творчих наробок молодих фахівців.

2. Друк конспектів уроків, методичних матеріалів, презентацій молодих вчителів та педагогів – наставників у фахових виданнях, на сторінках інтернет- видань, власних блогів та сайтів.

3. Планування роботи щодо самоосвітньої діяльності педагогів- початківців на літній період.

Кiлькiсть переглядiв: 2898