"Через три-п'ять років після закінчення вузу вчитель повинен знати в три, у п'ять, у десять разів більше, ніж знав він у перший рік своєї роботи ". В. О. Сухомлинський
У 2023-2024 н.р. Школа молодого вчителя у закладі не працює
ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
« Ключі до педагогічної майстерності»
Мета роботи: надання дієвої методичної допомоги малодосвідченим вчителям, індивідуально-психологічний супровід молодого фахівця на початку його професійної діяльності, розвиток лідерських здібностей, сприяння виробленню власного педагогічного стилю роботи молодих спеціалістів в умовах впровадження Нової української школи.
Завдання :
❖ створення креативного методичного середовища для молодих спеціалістів;
❖ поглиблення знань молодих педагогів зтеорії та методики навчання і виховання здобувачів освіти НУШ;
❖ сприяння оволодінню вчителями- початківцями змісту основних нормативних документів;
❖ вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду; технологій дистанційного навчання;
❖ розвиток новаторських пошуків, ініціативиі творчості молодих фахівців.
Основні напрямки роботи:
⮚ здійснення заходів щодо поглиблення педагогічних знань щодо методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України;
⮚ розгляд актуальних питань професійної діяльності;
⮚ організація науково-методичної роботи з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду вчителів школи, міста, області; визначення шляхів його творчого використання;
⮚ підготовка до інноваційної діяльності, фахового росту молодих спеціалістів;
⮚ здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного та культурного рівнів молодого вчителя.
Організаційна робота
1. Скласти план роботи школи становлення молодого вчителя.
2. Провести анкетування молодих спеціалістів з метою визначення труднощів, проблем в організації роботи вчителя. (Вересень, квітень)
3. Організувати детальне опрацювання змісту нормативно-правової бази початкової та середньої школи, інструктивних матеріалів, пояснювальних записок; методичних рекомендацій з питань педагогічної майстерності.
(Вересень)
4. Провести інформаційно-методичний інструктаж з питань оформлення шкільної документації, плану роботи вчителя, класного керівника.
( Вересень, січень).
5. Надавати вчителям-початківцям індивідуальні рекомендації щодо організації самоосвітньої діяльності.
(Протягом року)
6. Скласти графік проведення відкритих уроків (онлайн-уроків) та позакласних заходів молодими вчителями протягом навчального року. (Вересень, січень).
7. Надавати практичні рекомендації молодим вчителям при складання календарно-тематичних планів, щоденного планування, ведення класних журналів, організації робочого дня. ( Протягом року)
8. Організувати спільне відвідування звичайних уроків та онлайн-уроків досвідчених колег та молодих педагогів, ретельний їх аналіз.
( Протягом року)
9. Надавати практичну допомогу молодим вчителям у підборі дидактичного матеріалу, розробці уроків, позакласних заходів. (Протягом року)
10. Організувати міні- проєкт для вчителів-стажистів « Мій урок найкращий».
(Лютий- березень).
11. Скласти план заходів та провести декаду ШМВ « Ініціативність і творчість молодих педагогів»
(Квітень)
12. Організувати ознайомлення молодих вчителів із новинками науково-методичної літератури.
(Протягом року)
13. Заслухати творчий звіт про результативність роботи пари «наставник-молодий вчитель». (Травень).
Де необхідні спільні дії, де потрібна
взаємодія, щоб досягти поставлених цілей,
відбувається процес залучення індивіда
до навчання, вироблення компетентності,
яка необхідна для групи.
Джером Брюннер
Список педагогів – наставників і молодих фахівців СЗОШ № 9
№ з/п | ПІБ вчителя-наставника | ПІБ молодого спеціаліста |
1. | Разгільдєєва Любов Василівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, звання «старший вчитель» | Ремеженя Анна Володимирівна, вчитель початкових класів |
2. | Нежувака Олена Анатоліївна, вчитель математики та інформатики, спеціаліст вищої категорії, звання « вчитель- методист» | Буковська Юлія Ігорівна, вчитель математики та інформатики |
3. | Єфремова Олена Миколаївна, вчитель фізичної культури | Синявська Дар’я Анатоліївна, вчитель фізичної культури |
4. | Тюріна Ірина Геннадіївна, практичний психолог, спеціаліст вищої категорії | Сидоренко Юлія Миколаївна. асистент вчителя |
Дай людині рибу – і нагодуєш її тільки раз.
Навчи її ловити рибу, і вона буде годуватися
нею все життя.
Китайське прислів’я
Тематика занять
І засідання(Серпень-вересень)
КОНСУЛЬТПУНКТ
Тема: « Методичний путівник молодого вчителя»
№ з/п | Заходи | Дата проведення | Відповідальний |
1. | Проведення співбесіди з молодими фахівцями Закріплення наставників на 2022-2023 навчальний рік. | до 01.09.2022 | Заступник директора з НВР В. Колосова , керівник ШМВ О.Постоєнко |
2. | Анкетування молодих спеціалістів з метою визначення труднощів, проблем в організації роботи вчителя | 02.09.2022 | керівник ШМВ О.Постоєнко, малодосвідчені вчителі |
3. | Обговорення плану роботи школи становлення молодого вчителя на 2022-2023 навчальний рік. | до 13.09.2022 | О. Постоєнко , молоді вчителі, вчителі – наставники. |
4. | Ознайомлення з інструктивними матеріалами, пояснювальними записками; методичні рекомендації з питань педагогічної майстерності. | 02.09.2022 | Заступники директора з НВР В. Колосова., О. Пилипова . |
5. | Практикум «Опанування навичок ведення шкільної документації» | Протягом місяця | Керівники МЦ Л. Разгільдєєва, Н. Єсипова , О. Нежувака, вчителі – наставники. |
6. | Консультації "Психолог - молодому вчителю» Запобігання конфліктам в учнівському колективі | вересень, 2022 | Практичний психолог І.Тюріна |
7. | Консультація для молодого вчителя з проблеми професійного зростання (складання індиві-дуального плану роботи на рік) | вересень, 2022 | вчителі – наставники. |
8. | Надання індивідуальних рекомендацій молодим вчителям щодо вибору теми самоосвіти. | протягом першого тижня | вчителі – наставники. |
9. | Огляд новинок методичної літератури | до 13.09.2021 | Д.Синявська |
Робота між засіданнями
1. Опрацювання нормативно-правової бази початкової та середньої загальної освіти, методичних рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022- 2023 н.р.
2. Вивчення змісту Держстандарту початкової та середньої загальної освіти, навчальних програм для учнів 1-4 класів, 5 -х класів (НУШ), та 6-11 класів.
3. Опрацювання змісту інструкцій до ведення шкільної документації в 1-4 класах , 5-х, 6-11 класах.
4. Вибір теми самоосвіти молодими вчителями на 2022-2023 навчальний рік.
5. Практична робота « Планування роботи вчителя, класного керівника».
Єдиний шлях, що веде до знання,- це діяльність.
Д.Б. Шоу
ІІ засідання (листопад- грудень)
МЕТОДИЧНІ ПОСИДЕНЬКИ
Тема: Формувальне оцінювання: переваги й ризики у процесі його запровадження в початковій та середній школі
№ з/п | Заходи | Дата проведення | Відповідальний |
1 | Методична скринька «Формувальне оцінювання – ключовий чинник якісної освіти в Новій українській школі» | листопад, 2022 | Л. Разгільдєєва |
2. | Проведення засідання фокус- групи на тему «Стратегії формувального оцінювання в початковій школі та в 5-6 класах. Модель форму-вального оцінювання» | листопад , 2022 | керівник ШМВ О. Постоєнко, малодосвідчені вчителі |
3. | Обговорення в колі «Особливості застосування педагогічної технології «Що-денні 5» і «Щоденні 3» для самооцінювання та взаємо-оцінювання навчальної діяль-ності здобувачів освіти» (обмін досвідом) | грудень, 2022 | вчителі- наставники, педагоги- початківці |
4. | Практикум «Використання формувального оцінювання в умовах ди-станційного навчання» | грудень , 2022 | О. Нежувака, вчителі- наставники |
5. | Психологічні поради щодо здійснення ефективного формувального оцінювання здобувачів освіти НУШ | листопад, 2022 | Практичний психолог І.Тюріна |
6. | Огляд педагогічної літератури з теми «Теорія і практика формувального оцінювання в 1-2 класах, 3-4 класах, 5-6 класах» | листопад, 2022 | А. Ремеженя |
Робота між засіданнями
1. Взаємовідування звичайних уроків і онлайн-уроків вчителями-наставниками та молодими спеціалістами, їх детальний аналіз.
2. Самостійне опрацювання молодими вчителями питань на тему «Техніки формувального оцінювання», «Портфоліо як технологія формувального оцінювання» .
3. Знайомство педагогів-початківців із творчою лабораторією вчителів початкової школи СЗОШ № 9 з питань впровадження формувального оцінювання результатів навчання учнів 1-2, 3-4 класів.
4. Організація виставки учнівських портфоліо, обговорення з колегами її результатів.
Молодий учитель стає хорошим вчителем,
перш за все, завдяки обстановці творчої праці
педагогічного й учнівського колективів.
В. Сухомлинський
ІІІ засідання ( січень- лютий)
КРУГЛИЙ СТІЛ
Тема: « Рецепт створення» ефективного сучасного уроку в НУШ
№ з/п | Заходи | Дата проведення | Відповідальний |
1 | Трибуна теоретика Психологічні аспекти ефектив-ного сучасного уроку | січень , 2023 | Шкільний психолог І. Тюріна |
2. | Методична скринька Сучасні методи навчання в НУШ: - словесні; - наочні; - практичні; - інтерактивне навчання. | лютий , 2023 | О.Михольська, О. Єфремова, О. Нежувака |
3. | Практична робота «Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу». Проведення самоаналізу уроку НУШ | січень- лютий, 2023 | Молоді фахівці, вчителі- наставники |
4. | Обмін досвідом «Використання інноваційних методик рефлексії на уроках НУШ: - Кольоровий водоспад» - «ПОПс – формула» - « Рефлексійне коло» - « Яблунька». | лютий, 2023 | Постоєнко О.О., педагоги- початківці, вчителі- наставники |
5. | Огляд педагогічної літератури з теми «Актуальний інструмен- тарій учителя НУШ ». | січень, 2023 | Ю. Сидоренко |
Робота між засіданнями
1. Відвідування звичайних уроків та онлайн-уроків молодих вчителів з метою вивчення педагогічних труднощів та надання методичної допомоги (адміністрація, керівники МЦ, вчителі - наставники.)
2. Самостійне опрацювання педагогами – початківцями питання «Система вимог до сучасного уроку. Типи і структура уроків НУШ».
3. Вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду вчителів МЦ природничо-математичних дисциплін СЗОШ № 9 Н.Єсипової, О. Нежуваки.
4.Проведення міні - проєкту для молодих вчителів «Мій урок найкращий».
Без прагнення до наукової роботи
учитель неминуче потрапляє
під владу трьох педагогічних демонів:
механічності, рутинності, банальності.
А. Дістервег
IV засідання(березень - квітень)
ТВОРЧИЙ ЗВІТ
Тема: Роль самоосвітньої діяльності у підвищенні професійної майстерності молодого педагога
№ з/п | Заходи | Дата проведення | Відповідальний |
1 | Вивчення професійної готовності молодих вчителів до творчої самореалізації. | березень , 2023 | Заступник директора з НВР В. Колосова, шкільний психолог І. Тюріна |
2. | Анкетування щодо виявлення самоосвітнього рівня молодого вчителя. | березень , 2023 | Керівник ШМВ О. Постоєнко, молоді фахівці |
3. | Дослідження у фокус- групі «Упровадження результатів самоосвіти у свою педагогічну практику» | березень- квітень, 2023 | Л. Разгільдєєва, педагоги- початківці. |
4. | Декада ШМВ «Ініціатива і творчість молодих педагогів» | квітень , 2023 | Керівник ШМВ О. Постоєнко |
5. | Творчий звіт про результативність роботи пари «наставник-молодий вчитель». | квітень , 2023 | вчителі- наставники, педагоги- початківці |
6. | Обмін думками. Підведення підсумків роботи ШМВ за рік. Визначення проблем та постановка завдань на наступ ний 2023-2024 навчальний рік. | травень ,2023 | керівник ШМВ Постоєнко О.О., вчителі- наставники, педагоги- початківці |
Робота між засіданнями
1. Систематизація дидактичного матеріалу та творчих наробок молодих фахівців.
2. Друк конспектів уроків, методичних матеріалів, презентацій молодих вчителів та педагогів – наставників у фахових виданнях, на сторінках інтернет- видань, власних блогів та сайтів.
3. Планування роботи щодо самоосвітньої діяльності педагогів- початківців на літній період.