FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

Звіт про діяльність шкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу СЗОШ №9 2019-2020 н.р.

Методичний цикл суспільно-гуманітарного напрямку в 2019-2020 н.р. працював над проблемою «Соціалізація учнів в громадянському суспільстві через формування ключових компетентностей у вивченні суспільно-гуманітарних дисциплін».

Вчителі суспільно-гуманітарного циклу працюють у школі, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. Наразі особливого значення набуває соціалізація особистості, здатність до творчого нестандартного мислення, уміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.

Формуючи такі риси учнів, члени нашого МЦ прагнуть до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети.

Члени м/ц протягом цього періоду вирішували значну кількість завдань для опрацювання нашим навчальним закладом:

- використання інноваційних освітніх технологій для формування цілісного світогляду, соціальної компетентності та громадської активності учнів;

- впровадження ІКТ методів з метою формування навичок рефлексії та розвитку оцінної складової учнів.

Вчителі суспільно-гуманітарного циклу проводили на високому професійному рівні навчально-виховну, методичну та дослідно-експерементальну роботу; вдосконалювали методику проведення різних типів занять; підвищували педагогічну кваліфікацію; проводили засідання м/ц та обмінювались досвідом з колегами з метою вдосконалення викладання предметів циклу.

Особливу увагу приділяли:

- впровадженню ефективних форм і методів формування творчих здібностей учнів;

- обговоренню питань «Соціалізація особистості учнів на уроках суспільно-гуманітарного циклу»;

- проведенню засідань у формі панорами педагогічних ідей компетентісного підходу до навчання через зміст суспільно-гуманітарного циклу;

- відвідуванню та обговоренню уроків членів шкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу;

- проведенню творчих звітів учителів, які атестуються.

Провідну роль у розвитку соціальної компетентності сучасної молоді відіграє вивчення української мови та літератури, іноземної мови, курс суспільствознавчих дисциплін, зокрема, курс історії в школі. Історичний досвід має сприяти формуванню бажаних для суспільства якостей особистості, якій притаманна демократична громадянська культура, усвідомлення тісного взаємозв’язку між ідеями прав і свобод людини та її громадянської відповідальності.

Сучасні науковці прийшли до висновку, що для розвитку соціалізації на уроці, варто застосовувати різні способи навчання:

· вербальні (бесіда, розповідь, диспут);

· інноваційні технології навчання: рольові та дидактичні ігри, проблемне навчання, «Мозковий штурм», «Так – ні», «Було – не було» та інші.

Саме різноманітність методики робить процес навчання дійсно творчим, збуджує зацікавленість учнів, поліпшує розуміння й засвоєння матеріалу.

Серед багатьох новітніх технологій, які сприяють також соціалізації школяра на уроках суспільно-гуманітарного напряму , є проектна. Саме тому основними положеннями проекту є надання учням свободи у питаннях вибору змісту, форм і складності завдань, пріоритет дослідницької діяльності, творчого розкриття та прояву різноманітних талантів кожного учня, (акторського, режисерського, ораторського тощо) та різні можливості «сильних» і «слабких» учнів.

Протягом 2019-2020 н.р. було проведено 5 засідань методичного циклу відповідно до шкільного плану.

Методична робота вчителів суспільно-гуманітаного циклу у 2019-2020 н.р.:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1q-H-55BC6ZTZ8O26PYBX_Hn71j8vR_NbMBeTRWqh8Vw/edit#gid=0

Курси підвищення кваліфікації вчителів суспільно-гуманітарного циклу

В 2019-2020 н.р. вчитель Дроздова Л.І. пройшла фахову кваліфікацію та підтвердила звання «Вчитель-методист»;

вчитель історії Шлома О.В. пройшда фахову кваліфікацію, отримала вищу категорію та звання «Вчитель-методист»;

вчитель англійської мови Холощенко О.В. пройшла фахову кваліфікацію та отримала I категорію.

Вебінари / Тренінги

Всі вчителі нашого циклу систематично є учасниками різноманітних семінарів, вебінарів та тренінгів. (перелік вебінарів та тренінгів приведено в таблиці нижче)

https://docs.google.com/document/d/1MxlMG4rK7EW5OvrNuh4Y4KX-DRo8iZFRKuatSzNah_Y/edit

Конкурс «Учитель року»

Вчитель історії Шлома О.В. посіла 3 місце в міському конкурсі «Учитель року».

Олімпіади 2019-2020, ІІ етап

Українська мова
11 клас 2
10 клас 4
9 клас 7
8 клас 4
місто 4
Англійська мова
11 клас 1
10 клас 1
9 клас 3
8 клас 3
місто 2
Історія
11 клас 7
10 клас 6
9 клас 4
8 клас -
місто 6
Правознавство
11 клас 5
10 клас 7
9 клас 2
8 клас -
місто 5

III етап олімпіад

Учениця 10 класу Балабекян Єва посіла 3 місце на обласному етапі олімпіади з російської та англійської мови (вчитель зарубіжної літератури Башлій Ю.М. та вчитель англійської мови Хорушко Н.М. надавали консультації у підготовці до олімпіад). В лютому 2020 р. учениця 11 класу Коршенюк Уляна посіла 2 місце на обласному етапі олімпіади з англійської мови (вчитель англійської мови Корвуд О.Ю. надавала консультації у підготовці до олімпіади).

Українська мова та література

Так як соціалізація сприяє використанню текстоцентричної технології навчання, то під час вивчення мовних тем вчитель української мови та літератури Сандт В.А. використовує тексти про видатних особистостей та визначальні події історії України, пропонує учням перекази та вільні есе про видатних сучасників, духовні орієнтири людства, навички комунікації. Це можуть бути й тексти з пропущеними фрагментами,які учень має заповнити, тексти з певними граматичними завданнями.

Уроки української літератури також дають великі можливості для соціалізації в інформаційно-освітньому просторі. Це і вивчення історії літератури, елементів життєпису письменників, сама тематика текстів сприяє виробленню навичок життя в соціумі, пізнання його законів, формуванню соціалізованої успішної особистості.

Вчитель Сандт В.А. в своїй практиці практикує колективні мініпроекти: «Маршрут подорожі родини Руснаків у стилі краєзнавчого детективу» (за повістю «Таємниця козацької шаблі» Зірки Мензатюк ) – 5 клас;

«Антисуржик» -мініпроект учнів 6-Б класу з української мови. Результатом такої роботи є призові місця вихованців Сандт В.А.

Коршенюк Уляна посіла ІІІ місце в міському етапі олімпіади з української мови та літератури.( вчитель Сандт В.А.)

Садовенко Артем - переможець у регіональному етапі конференції «Моя кар’єра в Україні» 19 березня 2020 р. ( вчитель Сандт В.А.)

Участь у подібних проєктах сприяє розвитку навичок соціальної взаємодії, формує громадянську компетентність.

Вихованці вчителя української мови Ждан Л.А. щорічно беруть участь у різноманітних конкурсах та проектах. Створено та надіслано декілька творчих проектів у рамках Всеукраїнського конкурсу «Творчий вчитель- обдарований учень».

Зарубіжна література

Процес соціалізації людини є настільки актуальними і загальновизнаним у використанні інформаційно- освітнього простору школи, що привертає до себе увагу не тільки науковців, а й педагогів для роботи з молодим поколіннім. Одним із найефективніших методів для розвитку соціалізації школярів є залучення їх до театрального мистецтва.

Така робота спрямована на виявлення здібних, талановитих учнів, розкриття їх творчого потенціалу. Провідну роль в цьому напрямку відіграє вчитель зарубіжної літератури та керівник драматичного гуртка «Мельпомена» Башлій Ю.М., яка є куратором двох шкільних проектів «9 школа має талант» та «Я люблю Україну». Учні нашої школи та мешканці міста завжди мають можливість бути свідками дійства на сцені, які представляють їхній увазі вихованці під керівництвом вчителя. Учасники цього гуртка вже за цей період презентували виставу «Казка про Фетода -стрільця». Вчитель української мови Сандт В.А. , вчитель історії Шлома О.В. та вчитель музичного мистецтва Остапчук М.Ю. брали найактивнішу участь в проведенні цих заходів. Мета цих дійст- не тільки прививати прекрасне в душі нашого підростаючого покоління, а й благодійна фінансова допомога нужденним.

Історія

На уроках історії в середній школі вчитель Дроздова Л.І. використовує метод проектів, метод інформаційного ресурсу (під час складання історичного портрета діяча або його діяльності), тести, технологію історичних хмаринок. В 5 класі використовуються також онлайн-кросворди, історичний ланцюжок, ігрові вправи, хронологічна парочка. Діти вчаться читати історичну карту за гіперпосиланнями в інтернеті. В 6 класі ці види роботи поєднуються з переглядом історичних фільмів, екскурсіями до віртуальних картинних галерей. В старших класах під час практичних робот школярі користуються електронними додатками до підручників.

Під час вивчення «Громадянської освіти» проводиться творча робота в рубриці «ВЕБАКТИВНІСТЬ». Старшокласники часто працюють з вебсайтами під час підготовки до ЗНО та ДПА.

На своїх уроках історії вчитель Шлома О.В. в 8-Б класу проводила дослідницьку роботу « Храми нашого міста», дослідивши час та причину обрання даного місця забудови, внутрішнє та зовнішнє оздоблення храму. Мало відомі історичні факти пов’язані з церковним життям. Виконання проектного завдання сприяло:

· формуванню системи базових знань і навичок та подальшому їх поповненню й розвитку;

· виробленню стійкої мотивації й усвідомленню необхідності у здобутті нових знань, потрібних під час роботи над проектом;

· активізації пізнавальної діяльності учнів, особливо під час виконання ними проектно – комп’ютерних досліджень.

Іноземна мова

На уроках англійської мови у учнів під час виконання різних завдань формуються критичне мислення, творчі здібності, навички колективної роботи, вміння співпрацювати, розвиток ініціативи. Вчителі англійської мови на своїх уроках систематично формують в учнів комунікативну культуру, яка допомагає їм спілкуватися та виконувати колективну роботу, створюють фонд медіатеки, яка містить роботи як самого вчителя, так і його учнів (презентації Microsoft, Panaboard), проекти на платформі Padlet, дидактичні

матеріали на інтернет-сервісі Wizer, тести на платформі Kahoot.

В 2020 р. учениця 11 класу Коршенюк Уляна посіла 2 місце на обласному етапі олімпіади з англійської мови (вчитель Корвуд О.Ю.), а учениця 10 класу Балабекян Єва посіла 3 місце на обласному етапі олімпіади з англійської мови (вчитель Хорушко Н.М.) Щорічно наші школярі беруть участь в конкурсі з англійської мови «Гринвіч» (результати будуть відомі в вересні).

Вчитель Хорушко Н.М., Корвуд О.Ю. та Холощенко О.О. організовують участь своїх вихованців в онлайн-олімпіаді освітньої платформи «На Урок», за результатами якої також є переможці.

IIIВсеукараїнська онлайн –олімпіада «На урок»

Хорушко Н.М. Корвуд О.Ю. Холощенко О.О.
“Осінь-2019” - 8-А, 10 клас 9 учнів -3 других, 1 третє. “Зима- 2020” - 8 учнів 3 других, 1 перше. “Зима 2020” Диплом І ступеня -1 -Буряк С, 9Б; Диплом ІІ - ступеня -2 - Аверіна А, 9Б; Долганов Л, 5Б ; Диплом ІІІ ступеня - 5 учнів (5А- Бобровська А,Сергієнко С,, 9А- Петрикін О., Каплиста А,, 9Б- Шапошнік А) Учасники: 9 (2-а),9 (2-В),6 (4-Б),7 (7-А),4 (7-в) 7 (2-А),7 (2-в), 4 (4-Б),2 (7-А), 3 (7-В)(

У 2019/2020 навчальному році Балабекян Є. взяла участь у міжнародної програмі обміну FLEX 2020 , учасниця полуфіналу ( вчитель Хорушко Н.М.).

Музичне мистецтво

Остапчук М.Ю.

Участь у проведенні шкільного проекту «9 школа має талант» та виставі «Казка про Фетода -стрільця».

конкурс «Афганської пісні», 2020.

Кiлькiсть переглядiв: 214